<< Click to Display Table of Contents >> Usługi elektroniczne > Rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy > Ponowna rejestracja osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy lub Zmiana danych w urzędzie pracy |
Różnice w stosunku do standardowego procesu rejestracji lub zgłoszenia danych:
•dołączanie załączników jest opcjonalne
•na końcu procesu należy podpisać dokument kwalifikowanym podpisem lub za pomocą profilu zaufanego ePUAP
Dodatkowo dla ponownej rejestracji należy:
•wypełnić ankietę
•podpisać oświadczenie, że przekazane uprzednio dane nie uległy zmianie
•na oknach dotyczących zawodów, znajomości języków obcych, uprawnień, umiejętności oraz niepełnosprawności, jeśli dane nie uległy zmianie, należy zaznaczyć check-box "Zaznacz, jeśli dane nie uległy zmianie"
Użytkownik ma możliwość pobrania swoich danych z Aplikacji Centralnej, jeśli dany urząd ma włączone zasilanie AC dla procesu rejestracji/zgłoszenia lub zmiany danych.
Istnieje możliwość zapisania stanu kreatora rejestracji lub zmiany danych w trakcie wprowadzania danych, jak i późniejsze wczytanie zapisanych danych.
Ponowne zgłoszenie do rejestracji lub zmiana danych to funkcjonalności zawierające kreator, który wspiera użytkownika w procesie tworzenia dokumentów wymaganych do rejestracji i nabycia statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy oraz w procesie modyfikacji uprzednio złożonego formularza rejestracji.
Z menu Rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy należy wybrać "Ponowna rejestracja osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy (KRB) lub "Zmiana danych w urzędzie pracy (KRB)":
Następnie klient zostanie przenioesiony do kreatora KRB. Należy wybrać adresata, uzupełnić ankietę w przypadku ponownej rejestracji oraz zapoznać się z informacją o wymaganych dokumentach. Po przejśćiu dalej należy zweryfikować/uzupełnić dane osobowe oraz wprowadzić kod weryfikacyjny.
W kolejnych krokach należy wprowadzić dane, które uległy zmianie lub zaznaczyć pole "Zaznacz, jeśli dane nie uległy zmianie", w przypadku, gdy poprzednio wprowadzone dane są nadal aktualne.
Na końcu kreatora należy dokonać wyboru sposobu podpisania dodanych dokumentów i karty rejestracyjnej.
Możliwy jest:
- podpis kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- podpis profilem zaufanym ePUAP.