Po kliknięciu w pozycję Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy uruchomione zostanie okno z wyborem adresata.
Należy wskazać urząd, w którym będzie przebiegać rejestracja. Aby to zrobić należy wpisać nazwę urzędu, miasto lub początek nazwy miasta, w którym jednostka się znajduje a następnie wybierać dostępną pozycję z listy.
Przed rozpoczęciem składania wniosku należy zapoznać się z regulaminem korzystania z www.praca.gov.pl. Przejście do kolejnego kroku oznacza akceptację regulaminu.
Dodatkowo dla klienta zalogowanego, jeśli posiada już wizyty w dniu najbliższego wolnego terminu wizyty, to są one prezentowane pod adresatem wniosku.
Dla klienta zalogowanego zawsze prezentowane są jednie wizyty niekolidujące z dotychczas zarezerwowanymi wizytami danej osoby.
Istnieje możliwość zapisania stanu kreatora rejestracji w trakcie wprowadzania danych, jak i późniejsze wczytanie zapisanych danych.
W kreatorze rejestracji, zmiany danych oraz ponownej rejestracji osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy są dostępne przyciski:
• – umożliwia zapisanie stanu kreatora,
• – umożliwia wczytanie zapamiętanego stanu kreatora.
Jeżeli użytkownik jest zalogowany do praca.gov.pl, przycisk "Zapisz dane" posiada opcje:
•Do schowka praca.gov.pl - opcja umożliwia zapis stanu kreatora do bazy danych,
Jeżeli użytkownik jest zalogowany do praca.gov.pl, przycisk "Wczytaj dane" posiada opcje:
•Ze schowka praca.gov.pl - opcja umożliwia wczytanie zapamiętanego stanu kreatora z bazy danych.
Jeżeli użytkownik nie jest zalogowany do praca.gov.pl, przyciski nie są dostępne.
1.Zapisywanie stanu kreatora.
Przycisk „Zapisz dane” jest dostępny na wszystkich oknach kreatora począwszy od kroku Dane szczegółowe. Przycisk jest niedostępny na ostatnim kroku Podsumowanie.
2.Wczytywanie stanu kreatora.
Przycisk „Wczytaj dane” jest dostępny jedynie na kroku Wybór adresata.