Sprawy

<< Click to Display Table of Contents >>

  »«

Sprawy

Okno Sprawy jest dostępne dla osób zalogowanych na swoje konto w module praca.gov.pl.

Użytkownik ma możliwość wyboru kontekstu, w którym chce pracować: konto osobiste lub wybranej organizacji, jeśli jest jej reprezentantem. Pracując w wybranym kontekście użytkownik ma dostęp do dokumentów osobistych lub wybranej organizacji.

Użytkownik z poziomu Spraw ma dostęp do: spraw, skrzynki odbiorczej, dokumentów roboczych oraz dokumentów wysłanych.

 

Okno Sprawy

Uwaga Sprawy, w których znajdują się dokumenty i zdarzenia nieodebrane, są prezentowane tłustym drukiem, a po lewej stronie wiersza umieszczony jest czerwony pasek.

warning Sprawa uznawana jest za odebraną, jeśli wszystkie dokumenty odpowiedzi otrzymane z urzędu oraz zdarzenia zostały odebrane. Dokumenty uznawane są za odebrane, gdy klient podpisze potwierdzenie odbioru kwalifikowanym podpisem elektronicznym / profilem zaufanym ePUAP lub dokument po 14 dniach zostanie automatycznie uznany za doręczony. Zdarzenie będzie uznawane za odebrane, jeśli klient rozwinie sprawę do widoku dokumentów i zdarzeń – wtedy ma możliwość zapoznania się z nim.

 

Rodzaj sprawy przyjmowany jest na podstawie rodzaju dokumentu inicjującego sprawę.

 

Data aktualizacji jest to najnowsza data jaką posiada dokument lub zdarzenie w sprawie. Dla dokumentów brana jest pod uwagę data wysłania (wniosku lub odpowiedzi / pisma), a dla zdarzenia brana jest po uwagę data zdarzenia.

 

Informacje dodatkowe są pobierane z informacji dodatkowych wniosku podstawowego albo z korekty wniosku podstawowego, jeśli występuje w sprawie.

 

W tabeli "Lista spraw" po wybraniu danej sprawy zostanie zaprezentowana lista dokumentów i zdarzeń w sprawie:

 

lista_spraw

 

Po wybraniu przycisku z trzema kropkami pojawi się lista z dostępnymi opcjami:

"Pokaż treść" - Wizualizacja dokumentu html

"Pobierz PDF" - Zostanie zapisany dokument w formacie .pdf

"Eksportuj" - otworzy się okno zapisu eksportowanego dokumentu w formacie .zip

"Kopiuj do roboczych" - dokument zostanie zapisany do dokumentów roboczych

"Pokaż poświadczenie" - otworzy się okno z wizualizacją dokumentu UPP lub UPD w przypadku odpowiedzi

 

Przycisk 'Kontynuuj korespondencję' otwiera okno z wyborem dalszej korespondencji, którą można wysłać w danej sprawie. Przycisk dostępny jest tylko dla dokumentów, dla których kontynuacja sprawy jest możliwa.

 

Przykładowa kontynuacja korespondencji w sprawie PSZ-OPWP:

 

Kontynuacja korespondencji w sprawie PSZ-OPWP

 

Aby kontynuować korespondencję w sprawie należy wybrać jeden z dostępnych dokumentów poprzez kliknięcie w rekord z nazwą dokumentu. Po wybraniu rodzaju dokumentu do dalszej korespondencji otworzony zostanie dokument z automatycznie wybranym adresatem, zablokowanym do modyfikacji.

 

Uwaga W danej sprawie może być zapisany, w statusie innym niż wysłany, tylko jeden dokument kontynuacji korespondencji w sprawie.

Uwaga W danej sprawie może być edytowany tylko jeden dokument stanowiący kontynuację korespondencji w sprawie, w szczególności tylko jedna, ostatnia korekta dokumentu wniosku inicjującego sprawę.