<< Click to Display Table of Contents >> »« Sprawy |
Okno Sprawy jest dostępne dla osób zalogowanych na swoje konto w module praca.gov.pl.
Użytkownik ma możliwość wyboru kontekstu, w którym chce pracować: konto osobiste lub wybranej organizacji, jeśli jest jej reprezentantem. Pracując w wybranym kontekście użytkownik ma dostęp do dokumentów osobistych lub wybranej organizacji.
Użytkownik z poziomu Spraw ma dostęp do: spraw, skrzynki odbiorczej, dokumentów roboczych oraz dokumentów wysłanych.
Sprawy, w których znajdują się dokumenty i zdarzenia nieodebrane, są prezentowane tłustym drukiem, a po lewej stronie wiersza umieszczony jest czerwony pasek.
Sprawa uznawana jest za odebraną, jeśli wszystkie dokumenty odpowiedzi otrzymane z urzędu oraz zdarzenia zostały odebrane. Dokumenty uznawane są za odebrane, gdy klient podpisze potwierdzenie odbioru kwalifikowanym podpisem elektronicznym / profilem zaufanym ePUAP lub dokument po 14 dniach zostanie automatycznie uznany za doręczony. Zdarzenie będzie uznawane za odebrane, jeśli klient rozwinie sprawę do widoku dokumentów i zdarzeń – wtedy ma możliwość zapoznania się z nim.
Rodzaj sprawy przyjmowany jest na podstawie rodzaju dokumentu inicjującego sprawę.
Data aktualizacji jest to najnowsza data jaką posiada dokument lub zdarzenie w sprawie. Dla dokumentów brana jest pod uwagę data wysłania (wniosku lub odpowiedzi / pisma), a dla zdarzenia brana jest po uwagę data zdarzenia.
Informacje dodatkowe są pobierane z informacji dodatkowych wniosku podstawowego albo z korekty wniosku podstawowego, jeśli występuje w sprawie.
W tabeli "Lista spraw" po wybraniu danej sprawy zostanie zaprezentowana lista dokumentów i zdarzeń w sprawie:
Po wybraniu przycisku z trzema kropkami pojawi się lista z dostępnymi opcjami:
•"Pokaż treść" - Wizualizacja dokumentu html
•"Pobierz PDF" - Zostanie zapisany dokument w formacie .pdf
•"Eksportuj" - otworzy się okno zapisu eksportowanego dokumentu w formacie .zip
•"Kopiuj do roboczych" - dokument zostanie zapisany do dokumentów roboczych
•"Pokaż poświadczenie" - otworzy się okno z wizualizacją dokumentu UPP lub UPD w przypadku odpowiedzi
Przycisk 'Kontynuuj korespondencję' otwiera okno z wyborem dalszej korespondencji, którą można wysłać w danej sprawie. Przycisk dostępny jest tylko dla dokumentów, dla których kontynuacja sprawy jest możliwa.
Przykładowa kontynuacja korespondencji w sprawie PSZ-OPWP:
Aby kontynuować korespondencję w sprawie należy wybrać jeden z dostępnych dokumentów poprzez kliknięcie w rekord z nazwą dokumentu. Po wybraniu rodzaju dokumentu do dalszej korespondencji otworzony zostanie dokument z automatycznie wybranym adresatem, zablokowanym do modyfikacji.
W danej sprawie może być zapisany, w statusie innym niż wysłany, tylko jeden dokument kontynuacji korespondencji w sprawie.
W danej sprawie może być edytowany tylko jeden dokument stanowiący kontynuację korespondencji w sprawie, w szczególności tylko jedna, ostatnia korekta dokumentu wniosku inicjującego sprawę.